Jelikož se s tím stýkám docela často, a i já si tím sám prošel, napadlo mě shrnout informace o problémech s přístrojovou deskou, s následujícími symptomy:
- hodiny se samy odečítají - kontrolka dálkových světel nesvítí spolehlivě - kontrolka pásu řidiče svítí jak se jí zachce - to stejné kontrolka (P) - nesvítí informační displej vlevo - nesvítí některý z malých displejů
Pokud vám nesvítí některý z displejů, je potřeba projít žárovky, vyměnit. Dají se koupit v autorizáku, avšak i jinde v elektru, jsou to 2W 12V žárovky značené T5. Pokud jsou žárovky dobré, a informační displej i tak nesvítí, s největší pravděpodobností jde o vadný regulátor napětí označený č. 1. Ten je potřeba odpájet a nahradit novým, chladič potřít vodivou pastou a displej by měl již něco ukazovat.
image.cgi.png [ 621.12 KiB | Zobrazeno 206526 krát ]
Jsou-li symptomy ostatní, jde o problém obvodu označeném dvojkou. Je potřeba očistit modrý lak, a mikropájkou všechny kontakty propájet. Z vlastní zkušenosti, 3 roky mi vydržela přístrojovka, která prošla pod teplovzduchem. Asi před rokem jsem měl problém s kontrolkama, a včera jsem zase viděl jak hodiny blázní Budíky jsem tedy rozdělal, a připojil. Stačilo se lehce dotknout zmiňovaného obvodu, a vše fungovalo přesně jak má. Závada tedy zjištěna, následovala mikropájka, poté jsem budíky připojil zpět a zjistil že vše funguje na jedničku, ani obvod nereaguje na dotyk
Na jednom fóru jsem našel zajímavou doměnku, že za problémy není špatný cín či pájení, ale vysoká teplota z regulátoru, jeho chladiče a samotného obvodu č. 2. To by vysvětlovalo proč mi nevydržely budíky "opravené" horkým vzduchem. Dá se to řešit extra chladičem:
5.jpg [ 158.49 KiB | Zobrazeno 206518 krát ]
Postup vytažení přístrojové desky - rámeček se "vycvakne" tažením k sobě, odepne se zespod guma co kryje prostor mězi rámečkem a sloupkem volantu. Pak stačí vyšroubovat 4 šroubky a je to venku.
Pokud by s tím chtěl někdo v okolí Brna pomoct, stačí napsat.
EDIT: Posledí půlrok jsem se tomu začal věnovat a zatím jsem jich dal dohromady 10 Postup - desku kompletně odstrojím od všeho plastového a jelikož mám možnost, nechám ji projet znovu pecí na lince SMT, kde jí nadělím tu správnou teplotní charakteristiku. Tím dojde ke kompletní rekonstrukci pájky po CELÉ desce - nic lepšího se s ní udělat nedá. Vše se zkontroluje pod el. mikroskopem, proměří pár ošemetných součástek, vše zase nastrojí a smontuje Tel. 602749614.
|