Zdravím, cca měsíc jsem si pořídil 850 1994 2.0 LPG, od známého, často jsem si ho půjčoval když moje auto protestovalo tak jsem věděl co kupuji. Jednou říkal že ho dává pryč a jestli ho teda nechci, mělo čerstvě novou technickou tak proč ne
Hlavní problém, nevím že k tomu neměli připomínky na STK ale co...
Opravdu mizerně startuje, za chladna takové všelijaké, jednou jo, jednou ne, musí se dlouho točit, těžce chytá a když už konečně chytne na benzín musím motor vytočit aby to přeplo na LPG... pak už je to víceméně dobré. Řekl bych, že to má trochu vliv počasí (kabely a rozdělovač???), když je horko a dusno tak to jde hůře. Když je motor zahřátý, jak kdy... ale jde to trochu líp (svíčky?). Po nastartování špatně drží volnoběh, na benzín se skoro dusí, sem tam střelí do sání než přepne na plyn. Na plyn je ten volnoběh mnohem lepší, kolikrát běží úplně bez problémů, ale jen na LPG a i tak je to 50/50 ... i na ten plyn ten volnoběh blbne, ale je to lepší než na benzin. Jízda na benzín co jsem zkoušel, tak nějak velký problém nebyl, nebo se mi nezná že by byl problém. Měl jsem cestu z Čech domů a jeden úsek trochu přes kopce cca 20km jsem jel jen na benzín ať se to trochu protáhne a bez problému. Takže největší problém startování a volnoběh.
Zatím, k tomu startování jsem usoudil že by mohl být problém v palivovém ústrojí, tak se měnilo palivový filtr, vzduchem se profoukly trubky, přeměřil se tlak čerpadla (cca 3 bary) ... beze změny, filtr nový nevadí, stejně ten starý vypadal hrozně... čerpadlo tam kámoš zkoušel ze svého auta... sedělo a bez změny
Dále mám v plánu teda svíčky, kabely, rozdělovač... cívka snad není třeba, to bych tak nějak doufal že by mohlo pomoct tomu startování a snad i volnoběh, ale pomalu a postupně
Když volnoběh bude blbnout dál asi zkontrolovat škrtící klapku a volnoběžný ventil, ale ten prý čistily a měl by být dobrý... ale bůh ví...
Dále... těsně než jsem si pro to auto šel přestal fungovat otáčkoměr motoru
Vím že předtím fungoval však jsem s tím autem jezdil... bylo mi řečeno, že jak to dával někomu aby mu s tím prošel přes technickou tak tam něco čistil a nějak to auto dával do kupy a asi něco zapomněl zapojit. Ovšem on ten otáčkoměr někdy funguje, třeba poskakoval a byl i jeden den kdy fungoval normálně
asi 15min ale úplně normálně
takže... zkrat na kostře nebo čidlo otáček? A nemohlo by to mít třeba něco společného s tím volnoběhem? Ještě přidávám fotku jestli náhodou něco nechybí zapojit do sání, nějak se mi to nezdá, ale asi by to mohlo být jak se to předělávalo na LPG...
No... a vedle startování a volnoběhu druhý problém, ale není nějak urgentní. Nejede ventilátor topení, ale ještě to nemám pořádně zjištěné jak to je. Opět novinka od doby co jsem to auto viděl naposledy
Prý ventilátor funguje, že to nějak zkoušeli nějak vyzkratovat ten regulační potenciometr, ale nevím no :/ Nějaké zkušenosti někdo že by byla rozbitá celá ta ECC jednotka? měl jsem ji vytáhlou ven že se na to podívám... ale co jsem to prohlédl tak že se do toho raději vrtat nebudu
regulace teploty funguje, za jízdy to trochu vzduchu fouká i bez ventilátoru. Přepínání jestli to bude foukat na nohy nebo třeba na sklo se mi zdá taky divné... ale vím že to fungovalo... cca půl roku zpátky co jsem to auto měl naposledy. Po zapnutí chvíli blikají AC OFF a REC... dočetl jsem se že to signalizace nějaké poruchy... každopádně ventilátor je mi k ničemu když to nebude pořádně startovat
Tak ale jinak zatím jsem s autem za ten měsíc naprosto spokojený... mám s ním cca 2000km, dlouhé cesty super, dvakrát jsem teda zůstal viset že to nešlo vůbec nastartovat... ale od té doby vozím sebou lano
druhým autem roztáhnout trochu do rychlosti a šetrně na pětku, čtverku, aby se motor trochu roztočil a přepnul na plyn, dál jede po svých
Co jsme kontrolovali v servisu ostatní věci, čepy, ramena, ložiska, brzdy, výfuk, motor není nějak od oleje špinavý, vše se snad zdá dobrý. Na papíře z STK vytkli místy povrchová koroze rámu a kabiny, ale nevím kde. Co jsem se díval ze spodu tak na 20 let staré auto myslím super
trochu orezlá ramena ale to nic... nijak zvlášť domlácená karoserie taky není... Spotřebu jsem si měřil po okolí cca 12l/100 ... tu jednu dlouhou cestu jsem se nějak dopočítal na cca 10,8 ... na plyn se to živit dá. Vyřešit to startování a budu spokojený